Announcements

2014 Bahar dönemi Work-Study başvuruları 3 Şubat Pazartesi başlıyor...

Author: Scholarships&Work-Study Office

Sevgili öğrencilerimiz,

 

3-7 Şubat 2014 tarihleri arasında “Work-Study Programı”na KUAIS üzerinden başvuru yapabilirsiniz.

Sizi KUAIS üzerinden sececek ve supervizörünüz olacak akademik ve idari çalışanlar seçimlerini yine KUAIS üzerinden 3-14 Şubat 2014 tarihleri arasında yapabileceklerdir.

Bu arada da seçimler yapıldıkça Burslar Koordinatörlüğü gerekli onayları verecek ve sistem sizlere onay e-mailerini gönderecektir.

Onay e-mailinizi aldıktan sonra, maildeki 2 ek belgenin çıktısını alıp, imzalayarak Burslar Koordinatörlüğüne mailde size gönderilecek son tarihi dikkate alarak getirmelisiniz. Formu Burslar Koordinatörlüğüne teslim ettiğinizde program sizin için başlayacaktır. Hemen süpervizörünüzle irtibata geçmelisiniz. Son tarihi kaçırdıgınızda Şubat ayı için Work-Study kapsamında çalışamazsınız ama evraklarınızı getirdiğinizde Mart ayı için işleme alabileceğiz.

WS saatlik ücretiniz 6 TL’dir. 20 saat karşılığında ay sonlarında 120 TL alabileceksiniz.

Ay sonlarında yanında çalıştığınız süpervizörünüze kaç saat çalıştığınızla ilgili mail atıp, Kuias’den onaylamasını hatırlatıyoruz. Supervisörünüz onay vermezse sistem size otomatik “0” saat çalıştı olarak onaylıyor. Bundan dolayı ay sonlarında supervisörünüze onaylarını yapması için hatırlatma yapmanız oldukça faydalı olacaktır.

WS ödemeleriniz her ayın son günü Yapı Kredi Bankası hesaplarınıza yatırılacaktır.

Lütfen aşağıdaki açıklamaları dikkatlice okumadan direkt başvuru yapmayınız!!

 

Başvurular şu şekilde olacaktır:

-          KUAIS/Work-Study/apply kısmına giriniz.

-          Lütfen ilk önce açıklamaları okuyunuz.

-          Daha önce çalıştıysanız  ve bir SSK numaranız var ise lütfen giriniz ve Kaydet tuşuna basınız.

-          Yok ise: Ailenizden dolayı sağlık işlemlerinizi yaptırdığınız kurumu seçin ve kaydet tuşuna basarak devam edin.

-          Şimdi çalışmak istediğiniz birimi seçebilirsiniz. İki idari birim ve iki akademik birim secebilme imkanınız vardır. (Bu secimleriniz sonucu tek bir yerde çalışabileceksiniz, ücret aldığınız birim haricinde başka bir birimde gönüllü olarak çalışabilirsiniz.)(BU MADDENİN AYRINTILARI MAİLİN EN SONUNDADIR)

-          Sectiğiniz birimde özellikle çalışmak istediğiniz hoca veya yapmak istediğiniz iş var ise mutlaka açıklama bölümünü doldurunuz. Ya da özelliklerinizi yazabilirsiniz. Bunu küçük bir iş başvurusu gibi de düşünebilirsiniz. (Genelde “beni kimse seçmedi” diye mailer alıyorum, bu konudaki önerim çalışmak istediğiniz birimlerle ya da hocalarla önceden görüşüp olumlu yanıt aldıktan sonra başvuru yapmak.)

-          Herhangi bir birim ya da iş tercihiniz yok ise en alttaki “bir tercihim yok”u işaretleyerek kaydet tuşuna basmanız yeterli olacaktır. Bu seçimi yaptığınızda spesifik bir seçim yapmadığınız için tüm akademik ve idari çalışanlar size görebilecektir.

-          Diğer açılan sayfada başvuru durumunuz “beklemede” olarak görünecektir.

-          Bundan sonra mail adresinize kabul ya da red olarak mail gönderilecektir.

-          Kabul edilirseniz size gönderilecek mailde adınıza özel düzenlenmiş 2 formun mutlaka çıktısını alıp Burslar Koordinatörülüğü’ne (Öğr. Mer. -3 kat no:304) en geç 14 Şubat 2014 tarihine kadar getirmeniz gerekmektedir. Bu tarihe kadar evrakalarınızı getirmezseniz, kanuni olarak maalesef Subat ayı çalışmanız kabul görmeyecek ve ödeme alamayacaksınız.

-          Başvuru durumunuzun hangi aşamada olduğunu öğrenmek istediğinizde KUAIS/WS/apply kısmına girebilirsiniz.

 

**Çalışma burs programı kapsamında çalışacak her öğrenciye “İş Kazaları ve Meslek Hastalığı Sigortası” yapılması zorunludur.

**Başvurular lisans öğrencileri için geçerlidir.

**Bir hocanın yanında TA olarak çalışacaksanız mutlaka o hocanın bulunduğu fakülteyi akademik birimlerden seçmeniz gerekiyor.

**Diğer tüm idari birimlerde çalışma isteğiniz için idari birimlerden bir yer seçmeniz yeterli olacaktır.

**Herhangi bir fakültede idari olarak asistanların yanında çalışmak istiyorsanız mutlaka idari birimlerden çalışmak istediğiniz fakülteyi seçmeniz gerekiyor. Başvuru yaparken TA olmak için mutlaka akademik taraftan fakülte seçmeniz gerekiyor. Lütfen bu ayrıntıyı dikkate alınız.

**Spor Salonunda çalışmak istiyorsanız akademik birimlerden CSSH’yi secip açıklamaya mutlaka çalışmak istediğiniz spor hocanızın ismini yazmanız gerekiyor.

**Geçtiğimiz dönem mentor, RA ve exchange mentor olarak çalışan öğrencilerimiz Baharda da çalışacaklarsa mutlaka Bahar dönemi için başvuru yapmaları gerekmektedir.

**Seçildiğinizde sistem size mail gönderecektir, bu mailden sonra mutlaka seçildiğiniz birime ya da çalışacağınız hocanızın yanına gitmeniz, çalışacağınız zamanları organize etmeniz gerekmektedir. Size gönderilen evrakları tarafımıza ilettikten sonra çalışmaya başlayabilirsiniz. Toplam çalışma saatiniz aylık 20, alacağınız maksimum ücrette 120 TL’dir.

**Burslar Koordinatörlüğü her ay sonunda çalıştığınız birim veya hocanıza o ay kaç saat çalıştığınızı sistem üzerinden teyit ederek sizlere 20 veya daha az saat ödeme yapabilecektir.

**Subat ayında sizlere onay maili gelmediğinde de WS Programına katılma şansınız halen devam etmektedir. Mart, Nisan ve Mayıs aylarında da sistem açık olacak ve öğrenci ihtiyacında sizin başvurularınız öncelikli olarak değerlendirilecektir.

** Bahar 2014 dönemi Work-Study Programı 31 Mayıs 2014 tarihi itibariyle sona erecektir.

**Ay sonlarında alacağınız ücreti öğrenmek için Kuias/WS record girip süpervizörünüzün sizi kaç saat onayladığına bakmanız ve bunu 6 TL ile çarpmanız yeterli olacaktır.

** Çalışabileceğiniz birim ve açıklamalarını ayrıntılı olarak aşağıda iletiyorum.

Başarılı bir dönem dilerim.

 

Derya GUVEN

Scholarships Coordinator

e-mail: dguven@ku.edu.tr

 

ÇALIŞABİLECEĞİNİZ BİRİMLER ve AÇIKLAMALARI:

-AKADEMİK BİRİMLER:

Not: Akademik birimlerde fakültenizi seçtikten sonra mutlaka çalışmak istediğiniz hocanızın ismini açılan kutucuğa yazınız. Hatta okulun açıldıgı ilk hafta vaktiniz var ise o hocanızla çalışma isteğinizi yüzyüze paylaşınız.

CSSH: İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi

SOM: Tıp Fakültesi

CASE: İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi

CS: Fen Fakültesi

LAW: Hukuk Fakültesi

CE: Mühendislik Fakültesi

SON: Hemşirelik Yüksek Okulu

ELC: İngilizce Hazırlık Okulu

-İDARİ BİRİMLER:

Not: İdari birimlerde daha once çalışmadıysanız kendi ilgi alanlarınız ve becerileriniz doğrultusunda yine çalışmak istediğiniz idari birimle yüzyüze görüşmeniz sizin için avantajlı olacaktır.

CSSH: İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi İdari Birimleri

SOM: Tıp Fakültesi İdari Birimleri

CASE: İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi İdari Birimleri

CS: Fen Fakültesi İdari Birimleri

LAW: Hukuk Fakültesi İdari Birimleri

CE: Mühendislik Fakültesi İdari Birimleri

SON: Hemşirelik Yüksek Okulu İdari Birimleri

ELC: İngilizce Hazırlık Okulu İdari Birimleri

Dean Of Students/Öğrenci Dekanlığı: Bu birimi sectiğinizde Uluslararası Programlar Ofisi, Öğrenci Etkinlikleri Ofisi, Kariyer Gelişim ofisi, Rehberlik Servisi, UNIV 101 ofisi, SGKM ofisi, Burslar ofisinde çalışabilirsiniz. Yine mentor ve exchange olan öğrenciler de başvurularını buraya yapmalıdır.

Sport Center/Spor Merkezi: Bu birimde spor hocalarının yanında çalışmak istiyorsanız mutlaka Akademik taraftan CSSH’yi seçmeli ve açılacak kutucuğa çalışmak istediğiniz hocanızın ismini yazmalısınız.

Registrar: Kayıt Kabul Müdürlüğü: Bu ofiste ofis destek olarak çalışabilirsiniz.

Office of Teaching and Learning/KOLT/Öğrenme ve Öğretme Ofisi: Burada akran destek programı altında TUTOR olarak çalışabilir ve cok iyi not aldıgınız dersler hakkında diğer arkadaslarınıza yardımcı olabilirsiniz.

Dorms/Yurt Müdürlüğü: RA öğrenciler mutlaka buraya başvurmalı, yine Yurt Müdürlüğünde destek elemanı olarak çalışmak isterseniz buraya başvurmalısınız.

Library/Kütüphane: Kütüphanede çalışmak isteyen öğrencilerimizin buraya başvurması gerekmektedir

Vice President for Research and Development/Araştırma ve Geliştirme Rektör Yardımcılığı Ofisi: Bu birimde ofis destek olarak çalışabilirsiniz.

Computers and Information Technology/CIT: Bu birimde bilgisayarla arası iyi olan öğrencilerimiz çalışabilir.

Vice President for Academic Affairs/Akademik İşlerden sorumlu Rektör Yardımcılığı Ofisi: Burda ofis destek olarak çalışabilirsiniz.

Public Relations/İletişim Ofisi: Bu ofise okul tanıtımlarında çalışmak için başvurabilirsiniz. Bu ofis dönem başlarında kendi mülakatlarını yapar.

Corporate Relations and Development/Kurumsal İlişkiler ve Geliştirme: Anadolu Bursiyerleri Programının da yürütüldüğü bu ofiste destek eleman olarak çalışabilirsiniz.

Office of Comptroller/Mali İşler ofisi: Burada hesaplar ve faturaları seven öğrenciler çalışabilir.

Facilities Management/İşletme Müdürlüğü: Ofis destek olarak çalışabilirsiniz.

Human Resources/İnsan Kaynakları: Burada dosya düzenlemeleri, sıralama gibi işleri seviyorsanız ofis destek olarak çalışabilirsiniz.

Office Of General Secretary/Genel Sekreterlik: Burada satın alma departmanında ofis destek olarak çalışabilirsiniz.