Announcements

Team of Koç University students completed Google Online Marketing Challenge 2014 among 15 global finalists

Author: CASE

Team of Koç University students completed Google Online Marketing Challenge 2014 among 15 global finalists

Koç University was represented in this year’s Google Online Marketing Challenge (GOMC 2014) by a team of three CASE students (Beril Ünal, BA-ECON double major senior;  Zeynep Çelik, BA-MAVA double major junior, Can Türedi, BA‘14). Under the supervision of Assoc. Prof. Deniz Aksen from the BA group at CASE, the KU team ranked 1st in Turkey among 8 teams, 4th in MEA (the Middle East & Africa region) among 104 teams, and 19th worldwide in Adwords Business category among 2,521 teams from 64 countries competing in the same realm. They qualified as one of the 15 global finalists.

Dr. Aksen has been mentoring KU students for GOMC since 2011. From 2011 through 2013, KU teams ranked 2nd nationwide. This year’s peformance is the best since 2011. GOMC is described in its website (https://www.google.com/onlinechallenge/) as follows:

 “The Google Online Marketing Challenge is a unique opportunity for students to experience and create online marketing campaigns using Google AdWords and Google+. Over 65,000 students and professors from almost 100 countries have participated in the past 6 years. With a $250 AdWords advertising budget provided by Google, students develop and run an online advertising campaign for a business or non-profit organization over a three week period. The teams that develop and communicate the most successful campaigns win awesome prizes, including trips to Google offices.“

The local culinary business that this year’s KU team has worked with was Falez Cafe from the Kumyaka village of Bursa. The management of the business reported that during the 18-day campaign period, their total revenue increased by 66.3%. Thanks to the hands-on online marketing experience, they have decided to place AdWords in their strategic marketing plans. They have been a Google Adwords client since the end of the challenge.

 

Koç Üniversitesi öğrencileri Google Online Marketing Challenge 2014’te 15 dünya finalisti arasına girdi

Bu yılki Google Online Marketing Challenge'da (GOMC 2014) Koç Üniversitesi'ni, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencisi bir ekip temsil etti (Beril Ünal, İşletme-Ekonomi çift anadal son sınıf; Zeynep Çelik, İşletme-Medya ve Görsel Tasarım çift anadal 3. sınıf; Can Türedi, İşletme 2014 mezunu). İşletme bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Deniz Aksen'in danışmanlığında çalışan KÜ GOMC 2014 ekibi, 64 ülkeden 2,521 takımın yarıştığı AdWords Business kategorisinde Türkiye'den katılan 8 ekip arasında 1., Orta Doğu ve Afrika bölgesinden katılan 104 ekip arasında 4. ve dünya çapında 19. sırada yer alarak 15 dünya finalisti arasına girdi.

Dünya çapında bir pazarlama yarışması olan GOMC'ın web sitesinde (https://www.google.com/onlinechallenge/) yarışma şu şekilde tanıtılıyor:

"Google Online Marketing Challenge, öğrenciler için Google AdWords ve Google+'ı kullanarak online pazarlama kampanyaları yaratmak ve deneyimlemek için eşsiz bir fırsat sunuyor. Geçtiğimiz 6 yıl boyunca yarışmaya 100'e yakın ülkeden 65,000 öğrenci ve öğretim üyesi katıldı. GOMC'da Google'ın sağladığı 250 dolarlık AdWords bütçesiyle yola çıkan öğrenciler, yerel ve daha önce online marketing tecrübesi olmayan bir işletme için üç hafta süren bir reklam kampanyası yürütüyorlar. En başarılı kampanyaları yürüten ve tanıtan öğrenciler Google ofislerini ziyaretin de aralarında olduğu müthiş ödüller kazanıyor."

Bu yılki KÜ takımı, Bursa'nın Kumyaka köyünde bulunan Falez Cafe isimli yerel bir gıda işletmesiyle çalıştı. İşletme sahipleri, 18 günlük kampanya süresince elde edilen toplam cironun bir önceki 18 günlük ciroya göre %66,3lük bir artış gösterdiğini raporladı. İlk kez online marketing ile tanışan kafe, yarışma bitimini takip eden 5 aydır Google AdWords kullanmaya devam ediyor.